vasaloppet

Alla inlägg den 9 december 2009

Av oscar andersson - 9 december 2009 17:15

Natt är något jag är bra på och det är just va lussetåget är. Natt-tränings-tävling. Det skulle bli riktigt kul för jag ahr knappt håll i kartan sedan SM. Körde uppvärmning till starten och sen var det dags att köra. Gemensam start och vem var inte först ut om inte jag. Sprang hyffsat snabbt för att få upp pulsen. Tyvärr så orientera jag fel så jag tappa 20 sek till första.


Sen var det 2 slingor och jag gick ut ca 20-30 sek efter de som ledde min slinga. Men det gjorde ingenting för jag gick ikapp och ledde faktiskt vid 4 kontrollen i min gaffling. Efter det slog jag i knät och fick slå stilla ca. 1-1.30 och tappade sedan täten där. Resten av banan gick bra men kände att jag blev trött i slutet. Inte van vid 7 km allt var man har tempo men det kommer till våren!


Utvärdering: Riktigt nöjd med passet. Kände att jag inte riktigt hängde med på vägarna men i skogen så sprang de inte ifrån mig vilket jag själv är imponerad av. Även Fredrik kommentera att jag sprang bra så det var ju positivt. Efter att jag slog i knät så blev jag lite kall och det höll sig hela banan vilket inte var lika bra. Kunde inte springa så snabbt som jag ville.


Här kommer banan och vägval.

Första delen

  Andra Delen 

www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 9 december 2009 09:40

TUNA styrke är något som kommer från min klubb Stora Tuna IK där man kör mycket intensivt så att man får utt pulsen. Det är även bra träning för bålen för att man jobbar med både främre och bakre bålen. Jag och Tove höll träningen och det blev faktiskt lyckad resultat då de flesta suckade att det var jobbigt efteråt. Så förhoppningsvis ska vi träna den träningen varannan onsdag då det inte är redcord. 10 min innebandy, 35 min styrka.


Utvärdering: Det var riktigt bra pass men jag kände att jag inte orka med alla övningar för att jag känner att jag inte har kommit tillbaka efter sjukan! Självklart kämpa jag på för att få så bra träning som möjligt.


Ikväll blire OL-träningstävling! NICE.


www.trimtex.se


//Oscar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards