vasaloppet

Alla inlägg under oktober 2009

Av oscar andersson - 21 oktober 2009 19:37

Idag var det projektdag nr 1 denna vecka. Kommer ha det på torsdag och fredag med. Det ända jag komemr göra är att läsa boken "Jag vill bara se bra ut naken" av Jonas Colting. Från boken hoppas jag kunan hitta användbar fakta till vasaloppet. Det är t.ex träning, kost, och allmän teori om kroppen.


Efter dagens läsning hitta jag några intressanta saker. Han skriver:

"Timmar spenderade varje vecka mellan bänkpressen och hantelsvängen gör säkert underverk för strand-imagen men gör väldigt lite för det hjärta som är motorn för ALL fysiskt verksamhet."


Det fick mig att tänka på mig, när jag går till gymmet. Jag går dit dels för att träna bålen som är viktigt för oss orienterare men dels för att jag ska bygga på "strand-imagen". Jag började tänka att jag kanske går dit i onödan, för att träna bålen kan jag göra hemma. Jag tror det är rätt i det han säger att man ska träna hjärtat. För det är ju trots allt våran viktigaste muskel. Hjärtat jobbar hela din livstid, så då är det väl klart man ska träna den.


De var lite egna tankar om det han skrev, forsätter med boken imorgon och förhoppningsvis hittar jag något intressant att skriva om.


Har vart sjuk i tre veckor så därför har jag knappt skrivit nåt. Hoppas att bli friskt i halsen tills på fredag så jag kan börja träna igen!


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 12 oktober 2009 18:30

En dag när vi rusat in i varandra började vi prata om att lägga till något i projektarbetet. Så idag när det var projektmöte igen och vi skulle komma fram till vad jag skulle göra. Vi kom fram till att jag ska skriva två rapporter om LCHF och GI-metoden. Kan inte så värst mycket om det men om någon har något bra tips om vad jag kan köpa/låna för böcker så säg gärna till!


Resten av mötet pratade vi om hur det gick med träningen. Jag berätta att jag vart sjuk och skulle till läkaren på torsdag.


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 3 oktober 2009 11:30

Efter att ha vart sjuk sen i tisdags kände jag mig hel okej i kroppen. Kände lite i halsen men trodde inte att det var något. Gick ut hårt och höll farten hela vägen. Slutade på en 14 plats 19 sek från 5:e platsen. 


Utvärdering. Tyckte att jag gjorde ett grymt tekniskt och löpmässigt lopp. Det ända besväret var 2 vägval som jag tappa ca 15 sek totalt. Men är grymt nöjd med tävlingen. 


Jag skulle ändå inte ha tävlat för att efteråt hade jag smärtor i brösten och det brändes i halsen efter loppet.

Det gjorde att jag avstod från att tävla dagen efter. 


www.trimtex.se


//Oscar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards