vasaloppet

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Första seedningsloppet

Av oscar andersson - 13 februari 2010 22:45

Idag var det dags för första seedningsloppet som gick av stapeln i Orsa Grönklitt. Tänkte att jag skulle gå ut rätt hårt för att inte komma så långt bak. Det var precis det jag gjorde och fick ett bra gäng att åka med. Kände att det inte var så jobbigt efter första varvet som var 21 km. Tänkte att det vara var att gasa på men det var det verkligen inte. För att jag hade inte det bästa glidet vilket gjorde att jag krossa de jag åkte breve i uppförsbackarna men de gled ikapp i nedförsbackarna så det tog lite på den mentala biten. Men jag körde på och rykte från ett gäng på sju pers när det var 5 km uppför kvar. Då kände jag verkligen att jag leverera. Grym känsla.


Utvärdering: Är riktigt nöjd faktiskt. Disponerade loppet perfekt tyckte jag och körde på ett bra tempo. Jag fick perfekt med vätska under lopept för att orka hela vilket var skönt.  


Lite bilder. Det är trimtexkläderna jag kör i.     


www.trimtex.com


//Oscar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oscar andersson - 16 mars 2010 17:34

Idag var det dags för vasaloppet och jag var riktigt taggad. Allting skulle gå som jag ville eftersom jag planerat med vätska och hur jag ska åka. Riktigt taggad var bara förnamnet när jag skulle ge mig ut de 9 milen från Sälen-Mora. Starten gick o...

Av oscar andersson - 6 mars 2010 15:37

Har nu prövat skidorna och de funkar precis som de ska! Kommer nog gå grymt imorgon! Dricka kommer jag inte ha något problem med eftersom både mamma och pappa kommer ge mig dricka på två ställen samt att min lillebror Jonathan och hans tjej Nathalie ...

Av oscar andersson - 5 mars 2010 20:14

Om du vill följa mig på vasaloppet har jag 16176 som startnummer!   Nu kör vi   //OScar ...

Av oscar andersson - 21 februari 2010 22:45

Skinnarloppet var andra seedningsloppet för mig. Tyckte det gick riktigt bra och skulle denna gång ta gel när det var 7 km kvar för att få en kick.    Jag började lugnare denna gång och kände att det kommer bli riktigt jobbigt om jag körde hårdar...

Av oscar andersson - 19 februari 2010 22:45

Rassmus var på besök så vi körde löpskolning som jag tycker är väldigt jobbig men bra. Vi körde 5 st olika övningar och avsultade med intervaller.    Utvärdering: Bra pass. Men jag körde bara 6/8 intervaller för kände lite i halsen och ville inte...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards