vasaloppet

Alla inlägg under december 2009

Av oscar andersson - 21 december 2009 16:45

Idag var det dags för innebandyturneringen på TE programmet. Vårt lag var sjukt taggade och sikta in oss mot finalen. Matcherna var 15 min långa och jag spelade hela matcherna så det blev intensivt 15*4 matcher. Så det blev 1 timme intensiv träning. Tyvärr vann vi inte utan vi kom 2a...


Andra passet var styrka där jag var sjukt sliten efter innebandyn så jag tog det lugnt och körde 55 min. Körde mina rörelser och sen maq + plankan.


Utvärdering:Innebandyn var bra genomförd då jag faktiskt trodde jag skulle tuppa av efter varje match. Slet som ett djur hela matchen och kände att jag gjorde så mycket som jag kunde. Styrkan var okej genomfört för att jag var sliten så blev därför lite slöare men försökte att hela tiden hålla mig sysselsatt.


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 20 december 2009 16:45

Körde långpass på cykel idag för det var dels sjukt kallt ute och att jag ville kolla på skidorna. Så därför körde jag cykel med Lovisa i bodegan. Körde 1h och 30 min med en snittpuls på 100. 

Utvärdering: Okej träning. Vet inte om det gav så mycket för kom knappt upp i puls, enbart en gång då jag kom upp i 140 då jag heja på Sverige.


www.trimtex.se


//Oscar 

Av oscar andersson - 17 december 2009 01:15

Sista passet blev ett kortvarigt pass då jag kände mig lite sliten så körde bara 1h och 35 min. Blev 17 km.


Resultat av Orsa lägret.


- Ca. 15,5 mil.

- Ca. 13h och 45 min.

- Bra umgänge.

- En vägg.

- Mycket Snö.

- God mat.


Dags för en dags vila nu!


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 16 december 2009 00:45

Idag blev det sjukt bra träning. Började dagen med att köra 3h och 6 min träning. Efter att ha tagit det lugnt igår så hade jag mycket energi så det var bara att körda tänkte jag. Det var hur fint som helst för det var helt molnfritt och solen sken. Jag körde 3,3 mil vilket var längsta passet hittils på lägret.


Utvärdering: Väldigt bra genomfört pass. Tänkte på tekniken och det gick väldigt lätt att köra. Blev inte ett dugg trött under passet så det var nog bra att jag vila dagen innan. Den mentala biten var sjukt bra då jag inte ville åka hem för det var helt underbart med skidor.


På eftermiddagen så körde jag också hyffsat långt. Körde 2,5 mil på 2h och 17 min.


Utvärdering: Bra genomfört pass då jag åkte helt själv första timmen. Då träffade jag Emil och körde resten av passet med han.


Imorn blir det sista skidpasset.


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 15 december 2009 16:49

Skid-orientering stod på dagens schema. Skulle ta det lugnt idag så det blev bara 1h och 7 min träning. Körde lugnt förutom skid-o banan som var 3.2 km. Körde på och kände inte av så mycket av segheten idag som jag hade igår så jag körde på som hela banan. Hade 18 min och 17 sekunder, Tove som körde den innan hade 13 min och 30 sek vilket är sjukt imponerade.


Utvärdering: Bra genomfört pass då jag körde lugnt som jag skulle och tänkte på tekniken. Sen gick skid-orienteringen ganska bra då jag enbart missa en kontroll(kom till kontroll sex före fem). Annars så tog jag enligt mig de bästa vägvalen vilket var kul.


Imorn blir det hårt igen då jag tänkte köra 3h FM och 2h EM.


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 14 december 2009 16:30

Dags för riktiga skidpassdagen. Tänkte att jag skulle köra 4h och 30 min vilket jag tänkte att det blev en lätt match men det blev det inte. Tar upp vad som hände senare.


Första passet så körde jag helt själv då jag skulle göra maten så skulle komma hem 11 så drog ut innan 9. Körde vägspåret som var 22 km och kände mig riktigt bra. Blev inte alls trött så det var bra tyckte jag. Träffade även några kompisar sen jag gick i 9an, Karin och hennes kompis Sara?! samt Cajsa som var ute med hennes hund.


Utvärdering: Grymt genomfört pass då jag tänkte på att lägga tyngden på den skidan som man gled på så det var riktigt kul att jag lärde mig väldigt snabbt! Tycker även att jag fick till det riktigt bra med att jobba med magen istället för bara armarna. Bra tips Sven!


Andra passet blev inte riktigt som det skulle. Jag tänkte köra 2h och 30 min men blev 2h och 17min. Varför? Jo för att jag var den ändå som var ute i spåret och det snöade sjukt mycket. I en backe som var fem min hann spåret snöa igen så det var inte speciellt lätt att åka. Jag tugga iallafall på och när jag hade åkt 1h och 51 min så ställde jag mig rakt upp och kunde inte stå still utan det snurra. Jag hade nästan gått in i väggen. Så vägen hem som var 3 km tog 30 min.


Utvärdering: Dagens pass var bra genomfört fram till sista milen då jag kände att det gick tyngre och tyngre för varje minut. Resten av passet gick inge bra då jag inte kunde åka ut för att jag var trött samt att jag det mentala började att sakta få en negativ kurva. Men jag kom hem tillslut och prata med Björn om hur jag skulle göra imorgon. Vi kom fram till att jag nästan hade gått in i väggen så jag skulle ta det lugnt nästa dag.


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 13 december 2009 16:15

Idag var det dags att åka till Orsa Grönklitt klockan ett så jag hann köra ett pass innan. Även idag så körde jag cykelintervaller och gick precis lika bra idag som igår. Kom upp på lika hög puls samt att jag kände lite i benen.


Dagens andra pass blev skidor. Äntligen riktiga skidor och inte rullskidor. Tänkte att jag skulle köra 20 timmar och 45 min under de fyra dagarna vi är på läger. Så jag börjar med att köra  1h och 45 min första dagen. Hade verkligen inge fäste så jag staka hela vägen. Körde 22 km.


Utvärdering: Väl genomfört pass då jag orka hela passet med att bara staka. Farten var ganska snabb så man kom upp i puls.


Imorn blir det 2h FM och 2.30 EM


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 12 december 2009 16:00

Idag var det första riktiga intervallpasset sedan jag började träna efter sjukan. Dagens pass var cykelintervaller, 4 min med 3 min vila * 4. Jag började med att köra mina övningar för att sedan påbörja mitt intervallpass.


Jag körde på en hastighet så att det kändes i benen och fick upp en bra puls ändå. Jag kom upp i 180 i puls på de fyra intervallerna jag körde. Hade inge pulsband så körde att jag räkna pulsen i 10 sekunder och multiplicera det med 6 för att få en minut.


Utvärdering: Jag tyckte att det var ett bra genomfört pass då jag kämpade hela tiden och att jag hitta en perfekt styrka för att få hög puls men fick inte mjölksyra i benen. Att jag kom upp i 180 i puls är kanske inte det bästa men tycker ändå att det är högt för att vara på cykel.


Har även börjat läsa bok då jag gjort ett nytt gantt-schema där jag planerat om tidsramen.


www.trimtex.se


//Oscar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards