vasaloppet

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

4 h och 17 min

Av oscar andersson - 14 december 2009 16:30

Dags för riktiga skidpassdagen. Tänkte att jag skulle köra 4h och 30 min vilket jag tänkte att det blev en lätt match men det blev det inte. Tar upp vad som hände senare.


Första passet så körde jag helt själv då jag skulle göra maten så skulle komma hem 11 så drog ut innan 9. Körde vägspåret som var 22 km och kände mig riktigt bra. Blev inte alls trött så det var bra tyckte jag. Träffade även några kompisar sen jag gick i 9an, Karin och hennes kompis Sara?! samt Cajsa som var ute med hennes hund.


Utvärdering: Grymt genomfört pass då jag tänkte på att lägga tyngden på den skidan som man gled på så det var riktigt kul att jag lärde mig väldigt snabbt! Tycker även att jag fick till det riktigt bra med att jobba med magen istället för bara armarna. Bra tips Sven!


Andra passet blev inte riktigt som det skulle. Jag tänkte köra 2h och 30 min men blev 2h och 17min. Varför? Jo för att jag var den ändå som var ute i spåret och det snöade sjukt mycket. I en backe som var fem min hann spåret snöa igen så det var inte speciellt lätt att åka. Jag tugga iallafall på och när jag hade åkt 1h och 51 min så ställde jag mig rakt upp och kunde inte stå still utan det snurra. Jag hade nästan gått in i väggen. Så vägen hem som var 3 km tog 30 min.


Utvärdering: Dagens pass var bra genomfört fram till sista milen då jag kände att det gick tyngre och tyngre för varje minut. Resten av passet gick inge bra då jag inte kunde åka ut för att jag var trött samt att jag det mentala började att sakta få en negativ kurva. Men jag kom hem tillslut och prata med Björn om hur jag skulle göra imorgon. Vi kom fram till att jag nästan hade gått in i väggen så jag skulle ta det lugnt nästa dag.


www.trimtex.se


//Oscar

 
 
Johan

Johan

16 december 2009 09:29

Haha, bara att tugga på mannen!
Du får komma ner till Uppsala å köra nåt svårt OL-pass i Lunsen om du vill. Ikväll blir det en grymt tuff bana. Du får kolla på Linnés sida sen när banorna kommer upp ;)
Snart 10mila!!!! :D

http://hamelius.blogg.se

 
Ingen bild

oscar

16 december 2009 13:43

Ja man måste ju kämpa för att bli något ;) idag blev det 3 timamr och 6 min på förmiddag :D GRYMT KUL :D jaa jag lär komma ner snart igen!! och pissa lite på dig på ol;) haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oscar andersson - 16 mars 2010 17:34

Idag var det dags för vasaloppet och jag var riktigt taggad. Allting skulle gå som jag ville eftersom jag planerat med vätska och hur jag ska åka. Riktigt taggad var bara förnamnet när jag skulle ge mig ut de 9 milen från Sälen-Mora. Starten gick o...

Av oscar andersson - 6 mars 2010 15:37

Har nu prövat skidorna och de funkar precis som de ska! Kommer nog gå grymt imorgon! Dricka kommer jag inte ha något problem med eftersom både mamma och pappa kommer ge mig dricka på två ställen samt att min lillebror Jonathan och hans tjej Nathalie ...

Av oscar andersson - 5 mars 2010 20:14

Om du vill följa mig på vasaloppet har jag 16176 som startnummer!   Nu kör vi   //OScar ...

Av oscar andersson - 21 februari 2010 22:45

Skinnarloppet var andra seedningsloppet för mig. Tyckte det gick riktigt bra och skulle denna gång ta gel när det var 7 km kvar för att få en kick.    Jag började lugnare denna gång och kände att det kommer bli riktigt jobbigt om jag körde hårdar...

Av oscar andersson - 19 februari 2010 22:45

Rassmus var på besök så vi körde löpskolning som jag tycker är väldigt jobbig men bra. Vi körde 5 st olika övningar och avsultade med intervaller.    Utvärdering: Bra pass. Men jag körde bara 6/8 intervaller för kände lite i halsen och ville inte...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards