vasaloppet

Alla inlägg under februari 2010

Av oscar andersson - 21 februari 2010 22:45

Skinnarloppet var andra seedningsloppet för mig. Tyckte det gick riktigt bra och skulle denna gång ta gel när det var 7 km kvar för att få en kick. 


Jag började lugnare denna gång och kände att det kommer bli riktigt jobbigt om jag körde hårdare. Tro mig, det var en mil rakt upp första milen. Trodde verkligen att jag skulle dö efter det men jag repade mig då det var nästan enbart nedför på vägen hem. Andra varvet gick jag ut hårdare och körde nästan lika snabbt som första varvet.


Utvärdering: Bra lopp ända till jag tog gelen. Blev riktigt pigg i början men sen gick de rakt utför. Armarna, magen och benen tog helt stop. Hade ingen ork kvar men jag kämpade mig imål och spurta ner en 50 åring gubbe som tur var!


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 19 februari 2010 22:45

Rassmus var på besök så vi körde löpskolning som jag tycker är väldigt jobbig men bra. Vi körde 5 st olika övningar och avsultade med intervaller. 


Utvärdering: Bra pass. Men jag körde bara 6/8 intervaller för kände lite i halsen och ville inte riskera Skinnarloppet. 


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 18 februari 2010 22:45

Idag var det dags att kolla om man fortfarande kan det här med att orientera?

För det var dags för orienteringssprint idag i Falun. 


Körde på riktigt bra på alla banorna och leverara med ett supervägval till ettan på den gemensamma starten och häll faktiskt ledningen före Pelle Engstrand fram till 3an. Så det är jag väldigt nöjd över.


Utvärdering: Riktigt bra pass. Är väldigt nöjd med det eftersom det var tredje gången jag sprang iår. Tänkte hela tiden på löptekniken och känner att den börjar bli bättre.


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 17 februari 2010 14:19

Idag åkte vi till falun för att springa intervaller på bana. Jag hade ingen direkt plan vad jag skulle träna så jag hängde med Albin att köra 3000 meter. Hade 11.12 inge bra tid men jag ahr mina orsaker!


Sen körde jag två st 400 och och en 200. 


Utvärdering: Bra pass men är inte nöjd med tiden. Tiden var så dålig för att det var andra löppasset för iår samt att jag enbart kört långsamma pass under dec,jan och feb. 

Jag ska öka min löpträning nu efter vasaloppet så att jag kommer i form till säsongen.


www.trimtex.com


//Oscar  

Av oscar andersson - 16 februari 2010 22:45

Löpning var det länge sedan jag gjorde men idag blev det 60 min löpning och sedan klättring. 


Löpningen gick som jag trodde väldigt segt och fick lite träningsverk efteråt men det är inte så konsigt!


Klättringen var kul då jag klara de flesta väggar utan den brutala vägen som nästan gick utåt. 


Utvärdering: Bra pass. Skönt att få springa igen. Tänkte mycket på löpsteget när jag sprang, d.v.s att jag inte ska gungafram och tillbaka med överdelen samt att jag löpte med löphjul. Klättringen var bra för man fick jobba mycket med benen och armarna. Perfekt till vasan. 


www.trimtex.se


//Oscar

Av oscar andersson - 15 februari 2010 22:45

Två pass stod på schemat idag och vi börjar med styrkan som var MAQ. Körde mina övnigar som gick bra. Sen körde jag maxstryka på 90 kilo. Det gick bra det med.


Utvärdering: Bra genomfört pass. Höll den mentala biten uppe.


Hockeybockey var bra träning som vanligt. 


www.trimtex.se


//Oscar 

Av oscar andersson - 13 februari 2010 22:45

Idag var det dags för första seedningsloppet som gick av stapeln i Orsa Grönklitt. Tänkte att jag skulle gå ut rätt hårt för att inte komma så långt bak. Det var precis det jag gjorde och fick ett bra gäng att åka med. Kände att det inte var så jobbigt efter första varvet som var 21 km. Tänkte att det vara var att gasa på men det var det verkligen inte. För att jag hade inte det bästa glidet vilket gjorde att jag krossa de jag åkte breve i uppförsbackarna men de gled ikapp i nedförsbackarna så det tog lite på den mentala biten. Men jag körde på och rykte från ett gäng på sju pers när det var 5 km uppför kvar. Då kände jag verkligen att jag leverera. Grym känsla.


Utvärdering: Är riktigt nöjd faktiskt. Disponerade loppet perfekt tyckte jag och körde på ett bra tempo. Jag fick perfekt med vätska under lopept för att orka hela vilket var skönt.  


Lite bilder. Det är trimtexkläderna jag kör i.     


www.trimtex.com


//Oscar

Av oscar andersson - 10 februari 2010 12:30

Styrkepasset idag var rätt kul faktiskt. Körde på som jag brukade och körde även idag MAX-styrka. 

Utvärdering: Bra pass. Tyckte att jag tog i bra idag och kämpade så det var ett bra pass.


Skid-tävlingen i Storvik idag gick riktigt bra faktiskt! Det var fem km som skulle åkas och jag skulle åka tredjesträckan i mitt lag som bestod av Figge på första, Hedlund på andra och jag på sista. Det andra laget från OLGY bestod av Björn, Max och Jocke. 


På första sträckan spurtade Figge om Björn så Hedlund fick en liten lucka på 5-10 sek. Vid varvningen så hade Max gått ikapp Hedlund och låg som en snigel i ryggen på Simon. Max gick ifrån med 30 sek så jag fick jaga på sista sträckan.


Jag körde på riktigt bra och var fem sekunder efter.


Utvärdering: Riktigt bra pass då jag ansträngde mig fullt och är riktigt nöjd med loppet!


www.trimtex.com


//Oscar  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards