vasaloppet

Alla inlägg den 30 november 2009

Av oscar andersson - 30 november 2009 15:30

MAQ och egna övningar vart det som stod på schemat idag. Det började härligt med lite lek som jag såklart ägde på;) Sen var det dags för det seriösa. Jag började med att göra mina övningar som jag fått från bosön. Körde 3 rep på övningarna som är: Benböj, Hamstring samt ryggrotationer. Det som var positivt var att det gick bättre på övningarna än det gjort förut när jag tränade!? Sen var det dags för komplex femman. Körde på och hade fokus på att aktivera magmusklerna för att få ännu bättre effekt på träningen. Efter att ha kört 3 rep så var det dags för plankan. Den var otroligt jobbig eftersom jag inte kört de på hur länge som helst. Men jag slet på och orkade med hela serien. Till sist var det dags för ryggrotation med skiva samt chins. Körde den långa serien 2 gånger för att sedan avsluta styrkan. Dagens pass gick på 1.07 h A1 träning.


Utvärdering: Jag tycker att jag lyckades bra med dagens träning. För att jag jag hade fokus på träningen och slet för att få maximal träningseffekt. Det som jag ska göra till nästa styrka är att jag ska göra lite armhävningar, dips och chins i vilan för att träna till vasaloppet!


Sen på kvällen var det dags för hockeybockey. Det var riktigt tufft eftersom jag körde benböj vilket gjorde att jag blev riktigt seg i benen. Men även här så sliter jag på som ett djur för att göra en bra laginsats. Tyvärr losa vi men vi tar det nästa match! Ca: 22 min A3 träning.


Utvärdering. Denna träningen var bra för att den var perfekt längd för intensiv träning. Körde korta byten för att orka hela matchen. Tycker att jag fick upp pulsen riktigt högt faktiskt så det var posititvt.


Imorn väntar Kurvbildsorientering!


www.trimtex.se


//Oscar


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards