vasaloppet

Alla inlägg den 28 november 2009

Av oscar andersson - 28 november 2009 17:34

Idag var det ultralång-KM för Ok Linne och jag sprang h20 där banan mätte 14.1 km fågelvägen. Eftersom jag nyss börjat träna så tänkte jag bara springa 60 min, men så blev det inte. När jag väl var ute på banan och kände att det gick sjukt bra, orkade springa, orienteringen satt fint så kunde jag inte motstå Micro OL slingan. Den var ca 1 km. Sprang runt den och tänkte nä nu måste jag stanna eftersom jag enbart skulle springa en timme. Men efter att ha kollat på avslutningen så kunde jag inte undvika att springa vidare. Så det gjorde jag och sprang ca 16 km på 1.42 i joggfart. När jag kom till bilen sa min bror:" Oscar det var en lång timme det ;)".


Utvärdering: Dagens pass blev bättre än förväntat. Även fast det inte var så mycket orientering för det var mest stats-OL så var träningen riktigt bra ändå. Jag tycker att träningen gav mycket inom löpningen(tänkte på att alltid ha atletiskt hållning). Sen tycker jag att det var bra för mentalt eftersom jag kunde ha sprungit på men gjorde det inte för att det blir för hårt. Då fick jag lov att ha en spärr för att inte springa för snabbt. Dagens pass var väl genomförd och utvärderad.


www.trimtex.se


//Oscar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards